štvrtok 26. februára 2015

Kiera Cass ~ Selekcia (Selekcia #1)

Každé dievča sníva o tom, že si bude žiť ako kráľovná (v tomto prípade doslova), bude bohatá a po jej boku bude stáť krásny sebavedomý kráľ.
Tento sen má veľa dievčat v modernej dobe, a čo ešte v budúcnosti, kde je krajina Illeá,bývalé spojené štáty, po tretej svetovej vojne rozdelená do kást a prihlásenie sa do Selekcie,výberu kráľovnej spomedzi 30tich dievčat (podobnému reality show), môže zaručiť nielen splnenie sna, ale aj zabezpečenie rodiny?

Do Selekcie sa chce prihlásiť každé dievča v krajine. Teda, každé okrem Americy Singerovej.
America odmieta zasvätiť svoj život, alebo jeho časť, do zvádzania kráľovského rozmaznaného princa.

 
 
Uvedomuje si, že jej rodine z piatej kasty (len tri odspodu) by peniaze pomohli. No je hrdá a vie, že v živote bude milovať len Aspena. Lenže jej rozhodnutie NEprihlásiť sa do Selekcie sa zmení v okamihu, kedy ju o to prosí jej utajený priateľ.

A teraz stručne, America sa do Selekie prihlási, spozná princa Maxona, ktorý nie je povrchný, ale milý, dobrosrdečný a tak ďalej, a začne prehodnocovať budúcnosť svojho vzťahu s Aspenom. Túto knihu som si chcela prečítať hneď ako som uvidela jej krásnu obálku (a vraj nesúď knihu podľa obalu). A vôbec ma nesklamala.

America mi na rozdiel od väčšiny hrdiniek vôbec  neliezla na nervy. Bola inteligentná a počas Selekcie pripravená nevyzerať hlúpo pri balení Jeho výsosti Neviemakosasprávaťkeďženyplačú. Z princa si raz-dva urobila kamaráta. Ale čo mi imponovalo najviac, viac ako na seba myslela na svoju rodinu.

A hoci America mi úplne vyhovovala, Aspen mi sympatický nebol. Bol príliš hrdý a nevedel prijať pomoc Veď čo je to za frajera, ktorý pošle vlastnú priateľku, aby sa prihlásila do súťaže o iného muža?!
Ja som definitívne v tíme Maxon.

Keď sa rozhodnete knižku prečítať, určite neoľutujete. Autorka mala veľmi pútavý štýl písania, a na prvýkrát som knihu zvládla za 3 hodiny.
Keď sa do nej proste prvý raz začítate, niet cesty späť – už ju neodložíte...

-M-



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára