streda 25. februára 2015

Marissa Meyer ~ Cinder (Mněsíční kroniky #1)

Kde bolo, tam bolo (možnože aj nebolo...), žila raz jedna Popoluška dievčina meno Cinder... Lenže Cinder nebola len tak nejaká obyčajná Cinder, nie... Cinder totiž bola kyborg... A ako by to nestačilo,pri úteku z plesu stratila nohu... doslova!

Nový Peking - v bližšie neurčenej budúcnosti - vybudovaný na troskách toho starého (ktorý zničila štvrtá svetová), ktorým zmietajú také „bežné“ problémy ako napríklad letumóza, na ktorú nikto nepozná liek, umierajúci cisár,a tak... Na mesiaci žijú ľudia, staré štáty zanikli, androidi sú bežná súčasť života. Kyborgovia sú považovaní za niečo strašné. Mesačňania vedia manipulovať s ľudskou mysľou ako sa im zapáči a v celom tomto chaose žije šestnásťročný osirelý kyborg menom Cinder.

Keď mala Cinder jedenásť, v Európskej federácií ju adoptoval Linh Garan. Krátko na to ako ju priviedol do Nového Pekingu, zomrel na letumózu. Dnes má Cinder 16 a je najlepšou mechaničkou, čo, samozrejme, neunikne princovi Kaiovi, ktorý súrne potrebuje opraviť androida. Všetko sa pokazí, keď sa Cinderina nevlastná sestra Pivoňka nakazí a Cinder je ponúknutá ako dobrovoľníčka na testovanie lieku proti tejto nákaze.

Krkolomný a dlhý úvod, ja viem, ale z knihy som mala podobný pocit... chvíľu mi trvalo, kým som sa poriadne začítala,no potom to naozaj  stálo za to!
Nápad s Popoluškou v budúcnosti ma veľmi zaujal. Myslím, že je originálny a má celkom sľubný potenciál, z ktorého autorka vytrieskala maximum. Kniha je písaná veľmi príjemne, štýlom ktorý mne sadol. Zdĺhavejší úvod, postupná gradácia a záver, pri ktorom máte problem dať ju z ruky.
Ďalšie veľké plus dávam autorke za sympatické a dobre vykreslené postavy a premyslený príbeh. Veľmi sa teším na ostatné diely (Scarlet a Cress) a som zvedavá, čo si pre nás autorka ešte prichystá...


Zhrnuté a podčiarknuté som nadšená! Kniha je originálna, nápaditá, vtipná aj vážna. Považujem ju za veľmi podarený rozbeh série a pevne verím, že ostatné diely ma ohúria minimálne rovnako!

5/5

~Lucus

 
Obrázky čerpané z tumblr, martinus.sk a google

1 komentár:

  1. Na Scarlet sa teš! So mnou tam Marissa manipulovala ako s bábikou, chcela aby som neverila Vlkovi - neverila som, chcela aby som sa zamilovala do Vlka - rozdrtila mi srdíčko. Uaa.. Proste skvelé ( a objavý sa tam môj obľúbenec Captain Carswell Thorne - ktorý je mimochom absolútne boží ( je to Meyerovej obdoba Flynna Ridera z Na vlásku :3 ).

    http://emmaline-s-world-of-books.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť