pondelok 13. júla 2015

Jo Nesbø ~ Sněhulák (Harry Hole #7)

Svetový bestseller, uznávaný autor, známa séria, žáner, ktorý mám celkom rada. Eeee... aká je šanca, že ma to sklame? Takmer žiadna, a aj tak sa to stalo... Nechápte ma zle. Od začiatku som sa po nie veľmi nadšenej reakcii mojej mamy, ktorá čítala Spasiteľa a Bohyňu pomsty, na Snehuliaka pozerala cez prsty, ale napriek tomu som čakala viac.

Harry Hole je jediný nórsky vyšetrovateľ, ktorý chytil sériového vraha. Keď sa v Osle a okolí začne séria zvláštnych zmiznutí, Harry vyjadrí svoje podozrenie. Nikto mu neverí, veď v Nórsku žiadny sériový vrah nebol, takže Hole sa zrejme túži iba predviesť... Na ich smolu sa toho nevzdá, zistí, že za posledných pár rokov zmizlo niekoľko žien, vždy v deň, keď napadol prvý sneh. Jeho podozrenie sa potvrdí a začína pátranie.
Počas celej knihy máte niekoľko krát pocit, že už to máte, že viete kto je vrah, skrátka, že je koniec. O pár strán neskôr živo vidíte ako sa na vás autor skvelo baví, pretože ste tak vedľa, ako keby ste miesto Slovenska náhodou navštívili Slovinsko. A keď zistíte kto to skutočne je, zostanete čumieť s padnutou sánkou, načo sa o pol minúty neskôr začnete trieskať knihou do hlavy, lebo to zrazu dáva zmysel...

Neviem si pomôcť, ale celá kniha na mňa pôsobila ako chaos. Striedanie pohľadov by mohlo príbehu pomôcť, v tomto prípade to však bolo naopak.  Bolo pričasté, takmer neustále som sa strácala a kazilo mi to celkový dojem, z príbehu, ktorý sám o sebe nebol zlý. Jednu vec autorovi musím nechať. Príbeh mal premyslený postavy boli ľudia, a tá mierne hororová atmosféra sa s vami ťahala celou knihou. No dobre, tak viac ako jednu...

Napriek tomu ma kniha až tak neoslovila a bola pre mňa sklamaním. Či si prečítam aj ostatné diely si ešte rozmyslím, ale tento diel bol pre mňa priemerom. Hoci chápem, prečo je svetovým bestsellerom, mňa veľmi neohúrila.

Moje hodnotenie

3/5*


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára